Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/webinator/ungzone.dk/cms/parser/parser.php on line 599

Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/webinator/ungzone.dk/cms/parser/parser.php on line 623

Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/webinator/ungzone.dk/cms/parser/parser.php on line 651

Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/webinator/ungzone.dk/cms/parser/parser.php on line 658

Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/webinator/ungzone.dk/cms/parser/parser.php on line 659

Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/webinator/ungzone.dk/cms/parser/parser.php on line 676

Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/webinator/ungzone.dk/cms/parser/parser.php on line 677

Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/webinator/ungzone.dk/cms/parser/parser.php on line 692

Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/webinator/ungzone.dk/cms/parser/parser.php on line 748

Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/webinator/ungzone.dk/cms/parser/parser.php on line 783

Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/webinator/ungzone.dk/cms/parser/parser.php on line 842

Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/webinator/ungzone.dk/cms/parser/parser.php on line 876

Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/webinator/ungzone.dk/cms/parser/parser.php on line 919

Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/webinator/ungzone.dk/cms/parser/parser.php on line 1032

Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/webinator/ungzone.dk/cms/parser/parser.php on line 1047

Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/webinator/ungzone.dk/cms/parser/parser.php on line 1048

Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/webinator/ungzone.dk/cms/parser/HTMLParser.php on line 64

Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/webinator/ungzone.dk/cms/page.php on line 1440

Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/webinator/ungzone.dk/cms/page.php on line 1589

Deprecated: The (real) cast is deprecated, use (float) instead in /home/webinator/ungzone.dk/cms/includes/timthumb.php on line 102

Deprecated: The (real) cast is deprecated, use (float) instead in /home/webinator/ungzone.dk/cms/includes/timthumb.php on line 114

Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/webinator/ungzone.dk/cms/tags.php on line 3910

Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/webinator/ungzone.dk/cms/tags.php on line 4381

Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/webinator/ungzone.dk/cms/tags.php on line 6064

Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/webinator/ungzone.dk/cms/tags.php on line 7023

Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/webinator/ungzone.dk/cms/tags.php on line 7630
Jeg mister måske alle mine venner på grund af en dreng · Brevkasse for unge
Brevkassen ⟩

Brevkassespørgsmål

Jeg mister måske alle mine venner på grund af en dreng

Indsendt af "" på 16 år

Hej Ungzone

Jeg står i et kæmpe dilemma. Jeg har haft en bedste ven (dreng) i næsten 2 år, og han har haft en kæreste i alt den tid, vi har kendt hinanden. Sommerferien før 9 var jeg ret træt af det, men det holdte jeg dog kun for mig selv. Iigennem 9 og her i 10, har jeg accepteret at vi skal forblive venner, også fordi vi har en vennegruppe sammen, med 2 andre drenge. Min bedste ven gav mig for nogle måneder siden nogle tegn på at han nok ikke var helt ligeglad med mig, og at han faktisk godt gad, at være sammen med mig. Først vidste jeg ikke rigtigt hvordan jeg skulle håndtere det, for jeg ku jo også godt ham, men som sagt, han har en kæreste. For omkring 1 måned siden, var vi sammen i vennegruppen, og vi endte med næsten at lave noget. Noget i mig sagde dog, at det ikke gik, så jeg stoppede det. Efter det, gav han meget udtryk for at han var træt af at der ikke skete mere, imens han stadig er sammen med kæresten. Jeg var heller ikke selv helt stille med hvordan jeg havde det med ham, for vi er alligevel gode nok venner til, at uanset hvad vi sagde til hinanden, ville det ikke blive underligt eller akavet. Vi var sammen i påskeferien, med vennegruppen igen, og vi endte med at være sammen. Vi havde ikke sex, men ca. alt andet. Jeg havde det meget ambivalent med det, for jeg vidste jo godt at han stadig var sammen med kæresten på det tidspunkt, men føler sammentidigt heller ikke at jeg har et ansvar for hvad han vælger at gøre. Jeg vælger at sige det til min søster, som jeg stoler virkeligt meget på. Hun havde bare ikke lige tænkt over at hun ikke skulle sige det videre til sin bedste veninde, som forresten er rigtigt gode veninder med kæresten. 

Jeg er SÅ BANGE, for at min søsters veninde vælger at sige det til kæresten, for så ødelægger det min bedste vens liv, da både hans og kærestens venner cirka er de samme mennesker. Jeg ville sammentidigt få et træls ry, for at være hende, der bragte ham ud i at være utro, selvom det var ham der siden starten gav udtryk for at han ville mig og ikke omvendt. Hvis min vennegruppe finder ud af det, tror jeg at den vennegruppe går i stykker, og der mister jeg muligvis de drenge venner. Men næsten værst af alt, så mister jeg mine aller bedste ven. 

Ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre.

Skal jeg prøve at lyve mig ud af det, hvis det slipper ud? (F.eks. Sige at vi bar kyssede og at vi var fulde) 

Eller skal jeg bare lade det ske og risikere at miste mange af mine venner. 

Please hjælp mig. 


Besvarelser

Svar fra Sofie

Kære du. 

Tak fordi du skriver ind til brevkassen.

Det er en rigtig svær situation du står i, så jeg kan sagtens forstå du beder om hjælp/råd.

Man kan desværre ikke styre sine følelser, eller styre hvem man bliver forelsket i, og nogen gange som mennesker reagere vi på de følelser hvis de længe har været undertrykt, som de har i dette tilfælde. 

i forhold til hvad du skal gøre hvad angår hvis hans kæreste finder ud af det er det meget forskelligt hvordan mennesker reagere osv. Så udfaldet kan være svært at forudse.

Personligt ville jeg råde din ven til at fortælle sin kæreste det før hun finder ud af det fra en anden. Han har åbenlyst følelser for dig, og derved er det måske ikke hans kæreste han skal være sammen med. Personligt mener jeg at man skal stå til at ansvar, og tage konsekvenserne af ens handlinger. 

Jeg kan godt forstå du er bange for at miste dine venner, og bange for hvad andre kommer til at tænke om dig, men det vigtigste er at du ikke glemmer dig selv og undertrykker dine følelser. Andre kan tænke hvad de vil, og det vil de gøre uanset hvad.

Tal med din ven om det hele, og find ud af sammen hvordan i skal forholde jer, og om det ikke skal være jer to. I hvertfald synes jeg at hans kæreste fortjener at vide det.

Jeg håber disse råd kan hjælpe dig.

- Sofie

Vær opmærksom på: Disse svar skal kun ses, som ekstra råd, set fra en ungs synsvinkel. Svarene i denne brevkasse er skrevet af unge og kan IKKE sidestilles med professionel rådgivning. Hvis du tror du har en sygdom, eller hvis du har psykiske problemer, skal du gå til din læge og/eller snakke med en voksen du stoler på. Find yderligere hjælp disse steder.

Hvad kan vi hjælpe dig med?

Vi har modtaget 5078 spørgsmål og givet 7551 svar de sidste 18 år

Alkohol og stofferEtnicitetFamilieFlytte hjemmefraForelskelseGraviditetKrop og sundhedKærester og forholdMobningPersonlige problemerSeksualitetSex og samlivUddannelseVenner Andre ting
Skriv til os ⟩ 100% anonymt · 100% gratis

Flere spørgsmål om kærester og forhold

forvirret

hej.jeg skriver fordi der er den her pige at jeg har haft noget med i et stykke tid. jeg kendte hend...

Kontrol og magt

Jeg er en 20-årig kvinde og har været sammen med min partner i tre år. Vi har en datter på seks ...

Opførsel

hej brevkassejeg har fået en kæreste.vi er hemmelige kærester i starten, men jeg har et problem f...

ANONYME BESKEDER

Hej brevkasse.Jeg har næsten lige fået en kæreste, vi skriver meget sammen.vi sender billeder og ...

Leve min ungdom

HejJeg har fra jeg var 16-18 år været i næsten et 3 årigt langt forhold med en dreng. vi slog op...