Brevkassespørgsmål
er jeg gravid?
Indsendt af "Anonym" på 17 år
Hej læsere, jeg har virkelig brug for hjælp!
jeg har ikke fået min menstruation i denne her måned, (jeg får den normalt omkring den 1 i måneden) jeg har ikke været sammen med min kæreste sexuelt, i lang tid, da han ikke er i danmark (han bor i USA)
men nu har jeg jo ikke fået min mens, og for at være ærlig, så var den underlig sidste måned jeg havde den. Så nu er jeg bare bekymret, men kan det skyldes stress? Jeg har haft rigtig travlt fordi jeg skal snart flytte, og min bror har været på hospitalet, jeg skal vælge om jeg vil på college i USA eller begynde på en videreuddannelse her i danmark.....
SÃ¥ er jeg gravid eller er det stress?
Svar fra Josefine
Hej Milla
Hvis ikke du har haft seksuelt samvær med nogen den seneste måned, kan du ikke være gravid. Det er normalt at have uregelmæssig menstruation i din alder, og ja stress kan også være en faktor der spiller ind. Hvis ikke du får den næste måned og stadig er bekymret, så kan du gå til lægen, som kan hjælpe dig :)
Knus, Josefine
Svar fra Birgitte
Hej Milla
Hvis du i tvivl og er virkelig bekymret, så synes jeg du skal evt. købe en graviditetstest, så du kan få et resultat på om du er gravid. Men hvis du ikke har været sammen med din kæreste seksuelt siden din sidste periode, vil du kunne skylde at du er stresset. Der også mange andre ting som kan påvirke ens cyklus, f.esk. hvis du er meget sammen med dine veninder, så vil din cyklus begynde at følge deres.
Men hvis du er bekymret, så prøv at tage en test eller snak med din læge :)
Knus
Birgitte
Hvad kan vi hjælpe dig med?
Vi har modtaget 5078 spørgsmål og givet 7551 svar de sidste 18 år