Vi står altid klar til at hjælpe dig
Skriv til brevkassen100% anonymt · 100% gratis
Indsendt af pige på 11 år
Hej pige på 11 jeg er forelsket i min fars vens barn vi er nogen sammen jeg syndes det er svært at se om han bare kan lide mig på venne måden eller kæreste måden fordi når vi er sammen er det kun mig ham og hans lillebror sidste gang vi var sammen spillede vi basket sammen og jeg ved ikke om jeg skal spørge ham fordi jeg syndes det ville være pinligt hvis han sagde nej fordi vi tit er sammen
Kh pigen der ikke ved vad hun skal g
Anonym
Indsendt af
pige på
11 år
Hej du :)
Det du oplever, er helt normalt. Når man er meget sammen med en, man synes er sød, kan man godt blive i tvivl om, om det bare er venskab, eller om det er lidt mere.
Det lyder som om, I har det hyggeligt sammen, og det er en rigtig god start. Men i jeres alder er det ikke altid nemt at finde ud af, hvad den anden føler. Nogle gange ved han måske ikke engang selv, om han kan lide dig på den ene eller den anden måde.
Jeg kan godt forstå, at du synes, det ville være pinligt at spørge direkte. Det er helt okay at have det sådan. Du behøver slet ikke skynde dig eller spørge ham lige nu.
I stedet kan du bare fortsætte med at være sammen med ham, som du plejer. Læg mærke til, om han virker glad for at være sammen med dig, om han gerne vil lege eller snakke med dig, og om I har det sjovt sammen. Det er faktisk det vigtigste.
Hvis du en dag får lyst, kan du sige noget meget stille og roligt, som for eksempel:
“Jeg synes, det er rigtig hyggeligt at være sammen med dig.”
Så er det ikke så stort eller pinligt, men han kan stadig forstå, at du godt kan lide ham.
Husk, du skal ikke gøre noget, du ikke har lyst til endnu. Tag det i dit eget tempo. Og uanset hvad han føler, så er der ikke noget galt med dig, du er helt, som du skal være
Kærlig hilsen Simone :)
Vær opmærksom på: Disse svar skal kun ses, som ekstra råd, set fra en ungs synsvinkel. Svarene i denne brevkasse er skrevet af unge og kan IKKE sidestilles med professionel rådgivning. Hvis du tror du har en sygdom, eller hvis du har psykiske problemer, skal du gå til din læge og/eller snakke med en voksen du stoler på. Find yderligere hjælp disse steder.
Vi har modtaget 5078 spørgsmål og givet 7551 svar de sidste 18 år
100% anonymt · 100% gratis
"..for det første vil jeg takke en million gange for jeres side og hjælp. Den har hjulpet mig til at få hjælp med både selvmords tanker, stoffer og familieproblemer, og har virkelig ændret mit liv 100%"
- Anonym