Indsend dine spørgsmål

Vi står altid klar til at hjælpe dig

Skriv til brevkassen

100% anonymt · 100% gratis

Vi har modtaget 5078 spørgsmål og givet 7551 svar de sidste 18 år
2024-02-24T22:42:06: 1

Brevkassespørgsmål

Lang distance

Indsendt af pige17 år


Hey

Mig og min kæreste blev kærester da vi gik på efterskole og har været kærester i et og et halvt år nu. Jeg skriver da min kæreste lige er fyldt 18 mens jeg dsv først bliver 18 til december, så jeg har svært ved at følge med ham. Det vil sige der mange weekender nu, hvor vi ikke ser hinanden fordi han jo selfølgelig går i byen. Jeg er bange for hvad det gør for vores forhold når han tager i byen. Hvordan får man det til at fungere for jeg vil gøre alt for at det her forhold ikke går i splid. Han er som min bedste ven og vi skændes aldrig. Men jeg føler mig pt tit ignorere eller som 2. Priotet nu hvor han er blevet 18. Nogle råd, både så jeg ikke bliver så jaloux men måske noget vi kan snakke om som gør det fungere at han går i byen.

pige
Kærester og forhold

Kærester og forhold

Se flere

Besvarelser

2024-02-25T02:25:56 1
Kirstine

Hej med dig

Det er helt forståeligt, at du føler dig bekymret og usikker på, hvordan jeres forhold vil udvikle sig nu, hvor din kæreste er blevet 18 år og går i byen. 

Kommunikation er nøglen til et sundt forhold, så det er vigtigt at tale åbent og ærligt med hinanden. Prøv at få en samtale med din kæreste om dine bekymringer og følelser. Fortæl ham, at du føler dig lidt overset og gerne vil føle dig mere inkluderet, selvom han går i byen. Måske I kan finde en balance, hvor I stadig kan tilbringe tid sammen og have jeres egne individuelle aktiviteter. Det er også vigtigt at have tillid til hinanden og give plads til både fælles tid og individuel tid. Det kræver en indsats fra jeres begges side. 

Det kan godt være en svær situation at stå alene i, så jeg vil anbefale at snakke med nogen af dine venner om det. De kan hjælpe dig med at aflede dine tanker - måske også når han er i byen. Så kan det være nemmere at være i. 

De bedste hilsner, 

Kirstine

Vær opmærksom på: Disse svar skal kun ses, som ekstra råd, set fra en ungs synsvinkel. Svarene i denne brevkasse er skrevet af unge og kan IKKE sidestilles med professionel rådgivning. Hvis du tror du har en sygdom, eller hvis du har psykiske problemer, skal du gå til din læge og/eller snakke med en voksen du stoler på. Find yderligere hjælp disse steder.

Har du et godt råd?

"Jeg vil gerne lige sige jeg har brugt siden før og følger med! Det er en virkelig stor hjælp tak!"

- Anonym