Vi står altid klar til at hjælpe dig
Skriv til brevkassen100% anonymt · 100% gratis
Indsendt af pige på 11 år
Hej jeg er en pige på 11.
Sååå det hele startded med at mig og min(ex-)bff blev uvenner.
Så ved jeg fordi hun skrev ind om det at i sagde at hun skulle fokusere på andre venner. Men de venner hun hele tiden er sammen med er de piger jeg er allermest tryk ved... Og nu føler jeg bare at alle hader mig når jeg kommer over. Jeg føler nemlig viben er sådan. Men det er også fordi at efter hun er sammen med dem føles det som om jeg er ved at miste mig selv, fordi at de piger føler jeg indoreger mig og det er ikke så rart fordi at før var vi den bedste venne gruppe og nu føler jeg mig bare ensom og vil lukke mig selv inde.
Men det er også fordi jeg synes at hun stjæler dem fra mig. Fordi hun var sammen med en af de venner jeg lige var blevet rigtig gode venner med. Jeg prøve at facetime dem inde i en klasse guppe med min anden ven, og det så bare om som om de hyggede sig rigtig meget... Jeg prøvede at snakke med en bff om det og hun sagde også at hun kunne se at jeg så lidt ensom ud, og jeg ved ikke hvorfor det GØR mig ked af det...
Men jeg kan jo heller ikke sige "Du må ikke være sammen med hende eller hende!". Og nu sidder hun ved siden af MIN bff:-(
Kan i hælpe mig??
KH pigen med en liiidt stor situation...
Anonym
Indsendt af
pige på
11 år
Hej
Det giver god mening, at du er ked af det, for venskaber betyder meget, og det gør ondt når noget ændrer sig. Du kan ikke bestemme, hvem andre er sammen med, men du kan fokusere på dem, der stadig gerne vil være sammen med dig. Prøv at tale ærligt med din bff om, hvordan du har det, og søg de venner, hvor du føler dig tryg. Husk også, at en dårlig periode i en vennegruppe ikke betyder, at alle hader dig. Følelser kan snyde, når man er såret. Du mister ikke dig selv – du står bare i noget svært lige nu.
Knus Viktoria
Vær opmærksom på: Disse svar skal kun ses, som ekstra råd, set fra en ungs synsvinkel. Svarene i denne brevkasse er skrevet af unge og kan IKKE sidestilles med professionel rådgivning. Hvis du tror du har en sygdom, eller hvis du har psykiske problemer, skal du gå til din læge og/eller snakke med en voksen du stoler på. Find yderligere hjælp disse steder.
Vi har modtaget 5078 spørgsmål og givet 7551 svar de sidste 18 år
100% anonymt · 100% gratis
".. jeg elsker brevkassen, og den har hjulpet mig meget."
- Anonym