Vi står altid klar til at hjælpe dig
Skriv til brevkassen100% anonymt · 100% gratis
Indsendt af dreng på 18 år
I dag sagde min mor til mig at jeg skulle aflever min telefon til dem, på grund af at jeg tog til gymnasie fest dagen før, som jeg ikke fik lov til. Jeg sagde så "nej" fordi at jeg ikke har lyst men så kom min far og sagde at jeg skal lytte til min mor ellers tager han det med "magt" .Men jeg er jo 18 så de kan hverken bestemme eller tage min egendel med magt. og så snakker min far om når jeg bor under hans tag er det hans regler der gælder, ligemeget om hvor dumt det er. Eller om hvor gammel jeg er. Men nu har de taget min telefon og min macbook. De nægter at give mig den tilbage så jeg får dem ikke i hele weekenden. jeg ved ikke hvordan jeg skal gribe problemen an. Hvad gør jeg?
Jeg skriver fra min stætionær som de har glemt at tage
Anonym
Indsendt af
dreng på
18 år
Hej
Det lyder som en rigtig frustrerende situation. Du er 18, så du er myndig, men når man bor hjemme, kan der stadig opstå konflikter om regler og respekt. Lige nu vil det nok hjælpe mest at undgå mere kamp og i stedet tage en rolig snak med dem, når stemningen er bedre. Forklar, at du forstår de blev vrede, men at det ikke føles rimeligt at få taget dine ting, og spørg hvordan I kan løse det på en mere voksen måde fremover. Fokusér på dialog frem for hvem der har ret. Hvis det ofte ender sådan, kan det også være værd at begynde at tænke på mere selvstændighed og klare aftaler derhjemme.
Knus Viktoria
Vær opmærksom på: Disse svar skal kun ses, som ekstra råd, set fra en ungs synsvinkel. Svarene i denne brevkasse er skrevet af unge og kan IKKE sidestilles med professionel rådgivning. Hvis du tror du har en sygdom, eller hvis du har psykiske problemer, skal du gå til din læge og/eller snakke med en voksen du stoler på. Find yderligere hjælp disse steder.
Vi har modtaget 5078 spørgsmål og givet 7551 svar de sidste 18 år
100% anonymt · 100% gratis
"Ps: Jeg elsker jeres hjemmeside, jeg er herinde stort set dagligt."
- Anonym