Hej brevkasse
Jeg er en pige på 10. Der har haft udflåd i 8 måneder. Der er mange tegn på at jeg snart får menstruation. Jeg tror ikke det er normalt. Skal jeg sige det til nogen? Eller hvad skal jeg gøre?
Hej søde dig!
Det er helt normalt, at du begynder at få udflåd, især når din krop forbereder sig på at få menstruation. Udflåd er en helt naturlig del af at blive en teenager, og det betyder, at din krop er ved at gennemgå nogle forandringer. Mange piger oplever det i et par måneder, før de får deres første menstruation.
Der er ikke noget galt med at have udflåd, og det er en god idé at tale med en voksen, du stoler på, som fx din mor, en storesøster eller måske en lærer eller sundhedsplejerske, hvis du føler dig usikker. De kan give dig råd og støtte, og du vil ikke være alene om det.
Det er altid godt at have nogen, du kan spørge om ting, der føles mærkelige eller nye.
Pas på dig selv, og tag det roligt – din krop er i gang med at udvikle sig.
Kram fra Sophie <33
Vi har modtaget 5078 spørgsmål og givet 7551 svar de sidste 18 år