Vi står altid klar til at hjælpe dig
Skriv til brevkassen100% anonymt · 100% gratis
Indsendt af pige på 10 år
Hej brevkasse
Jeg er en pige på 10. Der har haft udflåd i 8 måneder. Der er mange tegn på at jeg snart får menstruation. Jeg tror ikke det er normalt. Skal jeg sige det til nogen? Eller hvad skal jeg gøre?
Anonym
Indsendt af
pige på
10 år
Hej søde dig!
Det er helt normalt, at du begynder at få udflåd, især når din krop forbereder sig på at få menstruation. Udflåd er en helt naturlig del af at blive en teenager, og det betyder, at din krop er ved at gennemgå nogle forandringer. Mange piger oplever det i et par måneder, før de får deres første menstruation.
Der er ikke noget galt med at have udflåd, og det er en god idé at tale med en voksen, du stoler på, som fx din mor, en storesøster eller måske en lærer eller sundhedsplejerske, hvis du føler dig usikker. De kan give dig råd og støtte, og du vil ikke være alene om det.
Det er altid godt at have nogen, du kan spørge om ting, der føles mærkelige eller nye.
Pas på dig selv, og tag det roligt – din krop er i gang med at udvikle sig.
Kram fra Sophie <33
Vær opmærksom på: Disse svar skal kun ses, som ekstra råd, set fra en ungs synsvinkel. Svarene i denne brevkasse er skrevet af unge og kan IKKE sidestilles med professionel rådgivning. Hvis du tror du har en sygdom, eller hvis du har psykiske problemer, skal du gå til din læge og/eller snakke med en voksen du stoler på. Find yderligere hjælp disse steder.
Vi har modtaget 5078 spørgsmål og givet 7551 svar de sidste 18 år
100% anonymt · 100% gratis
"Nu har jeg endnu engang brug for et af jeres fantastiske råd."
- Anonym